Районное учебно-методическое объединение учителей истории
План работы раённага метадычнага аб'яднання настаўнікаў гісторыі, грамадазнаўства і мастацтва (айчынная і сусветная мастацкая культура)» Валожынскага раёна на 2023/2024 навучальны год
01.09.2023Адзіная метадычная тэма: «Удасканаленне прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў па пытаннях развіцця і выхавання асобы вучня сродкамі вучэбных прадметаў «Сусветная гісторыя», «Гісторыя Беларусі»».
Мэта: Удасканаленне прадметнай і метадычнай падрыхтоўкі настаўнікаў для забеспячэння якасці гісторыка-грамадазнаўчага выхавання і адукацыі навучэнцаў.
Задачы:
удасканаленне прадметна-метадычнай падрыхтоўкі настаўнікаў гісторыі і грамадазнаўства, метадычнае суправаджэнне росту прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў;
абагульненне і распаўсюджванне эфектыўнага педагагічнага вопыту выкладання вучэбных прадметаў «Сусветная гісторыя», «Гісторыя Беларусі», «Грамадазнаўства»;
рэалізацыя сучасных дыдактычных падыходаў у выкладанні гісторыі і грамадазнаўства на базавым і павышаным узроўнях.
Функцыі метадычнага аб'яднання:
- Інфармаванне педагогаў пра змены ў нарматыўным прававым і вучэбна-метадычным забеспячэнні адукацыйнага працэсу.
- Арганізаваць працу па абмене педагагічным вопытам па пытаннях допрофильной падрыхтоўкі і профільнага навучання.
- Распрацоўка дыдактычнага забеспячэння выкладання на аснове кампетэнтнаснага падыходу.
- Забяспечыць настаўніцтва маладых спецыялістаў.
Дата правядзення |
Месца павядзення |
План правядзення |
23.08.2022 |
Дзяржаўная ўстанова адукацыі «Гімназія № 1 г.Валожына» |
Тэма: «Нарматыўна-прававыя і вучэбна-метадычныя аспекты арганізацыі адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах «Сусветная гісторыя», «Гісторыя Беларусі», «Грамадазнаўства» і «Мастацтва (айчынная і сусветная мастацкая культура)» у 2023/2024 навучальным годзе» Форма правядзення: семінар-практыкум. Вучэбна-метадычны блок 1. Адукацыйнага працэсу па гісторыі ў 2023/2024 навучальным годзе: Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншыя нарматыўныя прававыя акты, якія рэгулююць пытанні арганізацыі адукацыйнага працэсу на II і III ступенях агульнай сярэдняй адукацыі: асноўныя палажэнні, выхаванне ў сістэме адукацыі, агульныя патрабаванні да арганізацыі адукацыйнага працэсу; правілы бяспекі арганізацыі адукацыйнага і выхаваўчага працэсаў ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі, спосабы эфектыўнага і бяспечнага выкарыстання ў працэсе навучання гісторыі лічбавых прылад; электронныя дадаткі да вучэбных дапаможнікаў па вучэбных прадметах «Сусветная гісторыя», «Гісторыя Беларусі», размешчаныя на інтэрнэт-рэсурсе http://profil.adu.by: мэтавае прызначэнне, магчымасці выкарыстання пры вывучэнні адпаведных вучэбных прадметаў у X і XI класах на павышаным узроўні; эфектыўнасць выкарыстання ў адукацыйным працэсе кампанентаў вучэбна-метадычных комплексаў па вучэбных прадметах. Зіміч Сяргей Міхайлавіч, настаўнік гісторыі і грамадазнаўства ДУА «Суднікаўская сярэдняя школа Валожынскага раёна», кіраўнік раённага метадычнага аб'яднання. 2. Ацэнка якасці адукацыі па вучэбных прадметах «Гісторыя Беларусі», «Сусветная гісторыя», «Грамадазнаўства»: вынікі вывучэння ўзроўню адукацыйных дасягненняў вучняў па вучэбным прадмеце «Гісторыя Беларусі» ў X–XI класах (рэспубліканскія кантрольныя работы, далей – РКР), карэкцыя і рэгуляванне адукацыйнага працэсу па вучэбным прадмеце «Гісторыя Беларусі» з улікам вынікаў РКР: прыёмы выяўлення цяжкасцей вучняў пры вывучэнні вучэбнага прадмета і карэкцыі ведаў; метадычныя прыёмы фарміравання ў вучняў матывацыі да вывучэння вучэбнага прадмета; вынікі выпускнога экзамену па вучэбным прадмеце «Гісторыя Беларусі» па завяршэнні навучання і выхавання на II ступені агульнай сярэдняй адукацыі; вынікі цэнтралізаванага экзамену па вучэбных прадметах «Гісторыя Беларусі», «Сусветная гісторыя» па завяршэнні навучання і выхавання на III ступені агульнай сярэдняй адукацыі. 3. Аналіз вынікаў работы метадычнага фарміравання настаўнікаў гісторыі, грамадазнаўства і мастацтва (айчынная і сусветная мастацкая культура)» ў 2022/2023 навучальным годзе. Планаванне работы метадычных фарміраванняў на 2023/2024 навучальны год. Дакладчыкі: Зіміч Сяргей Міхайлавіч, настаўнік гісторыі і грамадазнаўства Дзяржаўнай установы адукацыі «Суднікаўская сярэдняя школа Валожынскага раёна», кіраўнік раённага метадычнага аб'яднання, Марына Іванаўна Стаселовіч, метадыст ВМК упраўлення па адукацыі, спорце і турызме Валожынскага райвыканкама. Планаванне работы раённага метадычнага аб'яднання, творчых груп, школы маладога настаўніка і іншых метадычных фарміраванняў на 2023/2024 навучальны год. Дакладчыкі: Зіміч Сяргей Міхайлавіч, настаўнік гісторыі і грамадазнаўства Дзяржаўнай установы адукацыі «Суднікаўская сярэдняя школа Валожынскага раёна», кіраўнік раённага метадычнага аб'яднання, Марына Іванаўна Стаселовіч, метадыст ВМК упраўлення па адукацыі, спорце і турызме Валожынскага райвыканкама. Навукова-метадычны блок Абмеркаванне семінара які прайшоў у дыстанцыйнай форме (ад 23.08.2023 г.) ДУА «Мінскага абласнога інстытута развіцця адукацыі» «Асаблівасці арганізацыі вучэбнага працэсу па вучэбным прадметам «Сусветная гісторыя», «Гісторыя Беларусі» і «Грамадазнаўства» ў 2023/2024 навучальным годзе» Рэфлексія Абмен меркаваннем. Падвядзенне вынікаў. |
30.11.2023
|
Дзяржаўная ўстанова адукацыі «Ракаўская сярэдняя школа»
|
Тэма: «Праектна-даследчая дзейнасць вучняў як сродак развіцця інтэлектуальных і творчых здольнасцей, сацыяльна-значных, грамадзянска-патрыятычных якасцей асобы» Форма правядзення: семінар-практыкум Урок у ? класе, тэма ўрока? Настаўнік гісторыі і грамадазнаўства дзяржаўнай ўстанова адукацыі «Ракаўская сярэдняя школа» Гідлеўская Любоў Сяргееўна Вучэбна-метадычны блок Занятак Даклады: 1. Выхаваўчы патэнцыял урокаў гісторыі і грамадазнаўства Дакладчык: Малевіч Яўгенія Іванаўна, настаўнік гісторыі і грамадазнаўства дзяржаўнай ўстанова адукацыі «СШ № 1 г. Валожына» 2. Фарміраванне функцыянальнай адукаванасці (4К-кампетэнцый) вучняў сродкамі вучэбных прадметаў «Сусветная гісторыя», «Гісторыя Беларусі», «Грамадазнаўства» Дакладчык: Зіміч Сяргей Міхайлавіч, настаўнік гісторыі і грамадазнаўства дзяржаўная установа адукацыі «Суднікаўская сярэдняя школа Валожынскага раёна» 3. Сучасны ўрок мастацтва: крытэрыі паспяховасці ? 4. Метадычныя асновы развіцця эмацыянальна-вобразнага, мастацкага мыслення вучняў на ўроках вучэбнага прадмета «Мастацтва (айчынная і сусветная мастацкая культура)» праз узбагачэнне досведу мастацкага ўспрымання твораў розных відаў мастацтва і навакольнай рэчаіснасціи ? Практычны блок. Стварэнне дыдактычных заданняў па гісторыі і грамадазнаўству у форме 4К-кампетэнцый |
15.02.2024
|
Дзяржаўная ўстанова адукацыі «Пяршайская сярэдняя
|
Тэма: «Сучасны ўрок гісторыі: яго складнікі, крытэрыі паспяховасці» Форма правядзення: семінар-практыкум Вучэбна-метадычны блок Урок у ? класе, тэма ўрока? Настаўнік гісторыі і грамадазнаўства дзяржаўнай ўстанова адукацыі «Пяршайская сярэдняя школа» Шапавал Алена Вікенцьеўна Настаўнік мастацтва (айчынная і сусветная мастацкая культура) дзяржаўнай ўстанова адукацыі «Пяршайская сярэдняя школа» Пратасевіч Мікалай Раманавіч. Навукова-метадычны блок Навукова-метадычны блок Даклады: 1. Прыёмы і метады фарміравання эмацыянальна-каштоўнасных адносін да гісторыі і культуры, каштоўнасных арыентацый і прыярытэтаў у працэсе гісторыка-грамадазнаўчай адукацыі Дакладчык: Усава Ганна Аляксандраўна, настаўнік гісторыі і грамадазнаўства дзяржаўная установа адукацыі «Дорская сярэдняя школа » 2. Фарміраванне асобы вучня, яго метапрадметных і прадметных кампетэнцый пры дапамозе выкарыстання магчымасцей інфармацыйна-адукацыйнага, сацыякультурнага, культурна-гістарычнага асяроддзя Дакладчык: Пятровіч Аксана Іванаўна, настаўнік гісторыі і грамадазнаўства дзяржаўнай ўстанова адукацыі «СШ № 2 г. Валожына» 3. Метадычныя асаблівасці падрыхтоўкі вучняў да цэнтралізаванага экзамену па гісторыі і грамадазнаўстве па завяршэнні навучання і выхавання на III ступені агульнай сярэдняй адукацыі ?. 4. Рэалізацыя выхаваўчага патэнцыялу вучэбнага прадмета «Мастацтва (айчынная і сусветная мастацкая культура)» на вучэбных занятках ?. 5. Роля і месца экскурсій, сустрэч з прадстаўнікамі культуры, наведванняў музеяў, мастацкіх галерэй, выстаў, мастацкіх майстэрняў у выкладанні вучэбнага прадмета, выхаванні і развіцці вучняў ?. Практычны блок Стварэнне банка гістарычных перспектыўных помнікаў на аснове краязнаўчых дадзеных якія могу быць даследаванымі Рэфлексія |
Жнівень 2023 г. |
г. Валожын |
Тэма: «Арганізацыя адукацыйнага працэсу і метадычнай работы па гісторыі, грамадазнаўстве і мастацтве (айчынная і сусветная мастацкая культура) ў 2023/2024 навучальным годзе». Форма правядзення: інструктыўна-метадычная нарада. Вучэбна-метадычны блок Пытанні для абмеркавання: 1. Аналіз вынікаў вучэбных дасягненняў за 2023/2024 навучальны год і асаблівасці арганізацыі навучання і выхавання ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2024/2025 навучальным годзе. Стасяловіч М.І., метадыст ВМК 2. Арганізацыйна-метадычныя асаблівасці адукацыйнага працэсу ў выкладанні гісторыі, грамадазнаўства і мастацтва (айчынная і сусветная мастацкая культура) ў 2023/2024 навучальным годзе. Інструктыўна-метадычнае пісьмо Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь «Аб выкладанні вучэбных прадметаў» «Сусветная гісторыя», «Гісторыя Беларусі», «Грамадазнаўства» і «Мастацтва» (айчынная і сусветная мастацкая культура) ў 2024/2025 навучальным годзе» Зіміч С.М.., кіраўнік раённага МА Практычны блок. Вызначэнне зместу, асноўных мэт і задач метадычных аб’яднанняў на 2024/2025 навучальны год. 1. Аналіз эфектыўнасці работы раённай метадычнай секцыі ў 2023/2024 навучальным годзе, асноўныя вынікі, праблемы, актуальныя напрамкі дзейнасці на ўдасканаленні прафесійных кампетэнцый педагогаў (аналіз анкетавання). Стасяловіч М.І., метадыст ВМК Абмеркаванне планавання работы метадычных фарміраванняў на 2024/2025 навучальны год. Зіміч С.М.., кіраўнік раённага МА Выпрацоўка рэкамендацый |
ПЛАН-ГРАФІК паседжанняў раённага метадычнага аб'яднання настаўнікаў гісторыі, грамадазнаўства і мастацтва (айчынная і сусветная мастацкая культура) на 2023/2024 навучальны год
01.09.2023
№ п/п |
Тэма паседжання |
Разглядваемыя пытанні |
Форма практычнага выхаду |
1 |
Нарматыўнае прававое і навукова-метадычнае забеспячэнне арганізацыі навучальнага працэсу па навучальных прадметах «Сусветная гісторыя», «Гісторыя Беларусі», «Грамадазнаўства» і «Мастацтва (айчынная і сусветная мастацкая культура)» ў 2023/2024 навучальным годзе |
1. Нарматыўнае прававое і навукова-метадычнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу па гісторыі ў 2023/2024 навучальным годзе: Кодэкс Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншыя нарматыўныя прававыя акты, якія рэгулююць пытанні арганізацыі адукацыйнага працэсу на II і III ступенях агульнай сярэдняй адукацыі: асноўныя палажэнні, выхаванне ў сістэме адукацыі, агульныя патрабаванні да арганізацыі адукацыйнага працэсу; правілы бяспекі арганізацыі адукацыйнага і выхаваўчага працэсаў ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі, спосабы эфектыўнага і бяспечнага выкарыстання ў працэсе навучання гісторыі лічбавых прылад; электронныя дадаткі да вучэбных дапаможнікаў па вучэбных прадметах «Сусветная гісторыя», «Гісторыя Беларусі», «Грамадазнаўства» і «Мастацтва (айчынная і сусветная мастацкая культура)» размешчаныя на інтэрнэт-рэсурсе http://profil.adu.by: мэтавае прызначэнне, магчымасці выкарыстання пры вывучэнні адпаведных вучэбных прадметаў у X і XI класах на павышаным узроўні; эфектыўнасць выкарыстання ў адукацыйным працэсе кампанентаў вучэбна-метадычных комплексаў па вучэбных прадметах. 2. Ацэнка якасці адукацыі па вучэбных прадметах «Гісторыя Беларусі», «Сусветная гісторыя», «Грамадазнаўства»: вынікі вывучэння ўзроўню адукацыйных дасягненняў вучняў па вучэбным прадмеце «Гісторыя Беларусі» ў X–XI класах (рэспубліканскія кантрольныя работы, далей – РКР), карэкцыя і рэгуляванне адукацыйнага працэсу па вучэбным прадмеце «Гісторыя Беларусі» з улікам вынікаў РКР: прыёмы выяўлення цяжкасцей вучняў пры вывучэнні вучэбнага прадмета і карэкцыі ведаў; метадычныя прыёмы фарміравання ў вучняў матывацыі да вывучэння вучэбнага прадмета; вынікі выпускнога экзамену па вучэбным прадмеце «Гісторыя Беларусі» па завяршэнні навучання і выхавання на II ступені агульнай сярэдняй адукацыі; вынікі цэнтралізаванага экзамену па вучэбных прадметах «Гісторыя Беларусі», «Сусветная гісторыя» па завяршэнні навучання і выхавання на III ступені агульнай сярэдняй адукацыі. 3. Аналіз вынікаў работы метадычных фарміраванняў настаўнікаў гісторыі ў 2022/2023 навучальным годзе. Планаванне работы метадычных фарміраванняў на 2023/2024 навучальны год. 4. Аналіз вынікаў работы метадычнага фарміравання настаўнікаў у 2022/2023 навучальным годзе. Планаванне работы метадычных фарміраванняў у 2023/2024 навучальным годзе |
Электроннае партфоліа матэрыялаў |
2 |
«Сучасны ўрок гісторыі: яго складнікі, крытэрыі паспяховасці» |
1. Выхаваўчы патэнцыял урокаў гісторыі, грамадазнаўства і 2. Фарміраванне функцыянальнай адукаванасці (4К-кампетэнцый) вучняў сродкамі вучэбных прадметаў «Сусветная гісторыя», «Гісторыя Беларусі», «Грамадазнаўства». 3. Сучасны ўрок мастацтва: крытэрыі паспяховасці. 4. Метадычныя асновы развіцця эмацыянальна-вобразнага, мастацкага мыслення вучняў на ўроках вучэбнага прадмета «Мастацтва (айчынная і сусветная мастацкая культура)» праз узбагачэнне досведу мастацкага ўспрымання твораў розных відаў мастацтва і навакольнай рэчаіснасці. 5. Наведванне адкрытых урокаў, мерапрыемстваў |
Стварэнне дыдактычных заданняў па гісторыі, грамадазнаўству ў форме 4К-кампетэнцый, |
3 |
«Праектна-даследчая дзейнасць вучняў як сродак развіцця інтэлектуальных і творчых здольнасцей, сацыяльна-значных, грамадзянска-патрыятычных якасцей асобы» |
1. Прыёмы і метады фарміравання эмацыянальна-каштоўнасных адносін да гісторыі і культуры, каштоўнасных арыентацый і прыярытэтаў у працэсе гісторыка-грамадазнаўчай адукацыі. 2. Фарміраванне асобы вучня, яго метапрадметных і прадметных кампетэнцый пры дапамозе выкарыстання магчымасцей інфармацыйна-адукацыйнага, сацыякультурнага, культурна-гістарычнага асяроддзя 3. Метадычныя асаблівасці падрыхтоўкі вучняў да цэнтралізаванага экзамену па гісторыі і грамадазнаўстве па завяршэнні навучання і выхавання на III ступені агульнай сярэдняй адукацыі?. 4. Рэалізацыя выхаваўчага патэнцыялу вучэбнага прадмета «Мастацтва (айчынная і сусветная мастацкая культура)» на вучэбных занятках ?. 5. Роля і месца экскурсій, сустрэч з прадстаўнікамі культуры, наведванняў музеяў, мастацкіх галерэй, выстаў, мастацкіх майстэрняў у выкладанні вучэбнага прадмета, выхаванні і развіцці вучняў ?. 6. Наведванне адкрытых урокаў, мерапрыемстваў |
Стварэнне банка гістарычных перспектыўных помнікаў на аснове краязнаўчых дадзеных якія могу быць даследаванымі
|
4 |
Падвядзенне вынікаў работы раённага метадычнага аб'яднання настаўнікаў гісторыі і грамадазнаўства |
1. Аналіз работы раённага метадычнага аб'яднання за навучальны год. 2. Дыягностыка запытаў і прапаноў педагогаў. 3. Абарона тэм па самаадукацыі. |
Творчая справаздача па тэмах самаадукацыі са створэннем электроннай метадычнай капілкі |
Паседжанне метадычнага аб'яднання настаўнікаў гісторыі, грамадазнаўства і мастацтва (айчынная і сусветная мастацкая культура)
23.08.202323 жніўня 2023 года на базе «Гімназія № 1 г.Валожына» адбылося паседжанне метадычнага аб'яднання настаўнікаў гісторыі, грамадазнаўства і мастацтва (айчынная і сусветная мастацкая культура). Мэтай мерапрыемства з’яўлялася садзейнічанне своечасоваму і якаснаму авалоданню педагогамі нарматыўнай прававой і вучэбна-метадычнай базай арганізацыі адукацыйнага працэсу з улікам унесеных у яе да пачатку навучальнага года абнаўленняў, планаванне сумеснай дзейнасці метадычных аб'яднанняў па дасягненні высокіх вынікаў. Паседжанне праходзіла згодна плана. У канцы мерапрыемства былі выбраны установы адукацыі на базе якіх адбудуцца праводзіцца паседжання ў 2023/2024 навучальным годзе:
І-е паўгоддзе ДУА “Ракаўская сярэдняя школа”.
ІІ-е паўгоддзе ДУА “Пяршайская сярэдняя школа”