Республиканский инновационный проект

Назва праекта: «Укараненне этнакультурных тэхналогій для пашырэння і ўзбагачэння адукацыйнага асяроддзя ўстановы адукацыі»

Тэрмін рэалізацыі: 2018 – 2022 гады

Кансультанты:

Пашковіч Таццяна Фадзееўна, метадыст вышэйшай кваліфікацыйнай катэгорыі ДУА «Акадэмія паслядыпломнай адукацыі»

Слесарава Іна Мікалаеўна, дацэнт кафедры сучасных методык і тэхналогій адукацыі ДУА «Акадэмія паслядыпломнай адукацыі», кандыдат педагагічных навук, дацэнт

Доўгаль Дзмітрый Аляксандравіч, старшы выкладчык кафедры беларускай і рускай мовы, намеснік дэкана факультэта пачатковай і музычнай адукацыі УА “Магілёўскі дзяржаўны ўніверсітэт імя А.А. Куляшова”

Кіраўнік праекта: Юсцік Ірына Уладзіміраўна, дырэктар

Каардынатар: Зуй Вераніка Антонаўна, намеснік дырэктара

Удзельнікі інавацыйнага праекта:

Зуй Вераніка Антонаўна, намеснік дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце;

Варанцова Анастасія Анатольеўна, настаўнік геаграфіі і біялогіі;

Залатарова Вольга Генадзьеўна, педагог-арганізатар;

Зуй Святлана Зіноўеўна, настаўнік пачатковых класаў;

Зіміч Сяргей Міхайлавіч, настаўнік гісторыі;

Паталей Алена Іванаўна, настаўнік пачатковых класаў, педагог сацыяльны;

66 вучняў, 1-10 класы.

Асноўная ідэя: інавацыйны праект з’яўляецца адказам на сацыякультурны выклік сучаснасці і прадугледжвае магчымасць далучэння да рашэння праблемы фарміравання беларускамоўнай асобы, якая валодае высокім узроўнем этнакультурнай кампетэнцыі, праз выкарыстанне ў адукацыйным працэсе этнакультурных тэхналогій у спалучэнні з эфектыўным педагагічным вопытам.

Удзел у праекце будзе спрыяць станаўленню навучэнца не толькі як суб'екта навучальнай дзейнасці, здольнага да пабудовы ўласнай адукацыйнай траекторыі, якая забяспечвае паспяховую самарэалізацыю на ўсіх этапах навучання, але і падрыхтаванага да захавання і перадачы духоўна-маральнай і культурнай спадчыны, усведамлення сваёй адказнасці за лёс Айчыны і свайго народа.

Інфармацыйная  карта вопыту рэалізацыі інавацыйнага праекта

Тэма інавацыйнага праекта: "Укараненне этнакультурных тэхналогій для пашырэння і ўзбагачэння адукацыйнага асяроддзя ўстановы адукацыі"

Тэрмін рэалізацыі інавацыйнага праекта: 2018 – 2022 гг.

Адрас вопыту: дзяржаўная ўстанова адукацыі "Суднікаўскі навучальна-педагагічны комплекс дзіцячы сад – сярэдняя школа"

П.І.І. па бацьку кіраўніка ўстановы адукацыі: Юсцік Ірына Уладзіміраўна

Прэзентацыя праекту

 

Характарыстыкі вопыпу

Апісанне характарыстык вопыту

1.         

Аўтар вопыту

Зуй Вераніка Антонаўна, намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці

2.       

Актуальнасць вопыту рэалізацыі праекта

 

Садзейнічаць адраджэнню нацыянальных культурных традыцый — фальклору, дэкаратыўна-прыкладнога мастацтва, народных промыслаў і рамёстваў, захаванню і развіццю роднай мовы, — стварэнню ўмоў для фарміравання і развіцця этнакультурнай кампетэнтнасці навучэнцаў, усведамлення імі сваёй самабытнасці і непаўторнасці як беларусаў, паважлівых адносін да прадстаўнікоў іншых культур.

3.         

Ідэя праекта

 

Інавацыйны праект з’яўляецца адказам на сацыякультурны выклік сучаснасці і прадугледжвае магчымасць далучэння да рашэння праблемы фарміравання беларускамоўнай асобы, якая валодае высокім узроўнем этнакультурнай кампетэнцыі, праз выкарыстанне ў адукацыйным працэсе этнакультурных тэхналогій у спалучэнні з эфектыўным педагагічным вопытам.

Удзел у праекце спрыяў станаўленню навучэнца не толькі як суб'екта навучальнай дзейнасці, здольнага да пабудовы ўласнай адукацыйнай траекторыі, якая забяспечвае паспяховую самарэалізацыю на ўсіх этапах навучання, але і падрыхтаванага да захавання і перадачы духоўна-маральнай і культурнай спадчыны, усведамлення сваёй адказнасці за лёс Айчыны і свайго народа.

4.

Вынікі рэалізацыі праекта

Сфарміраванасць у суб’ектаў адукацыйнага працэсу этнакультурнай кампетэнтнасці, якая выяўляецца ў гатоўнасці да ўмацавання культурнай і гістарычнай ідэнтычнасці беларускага народа, забеспячэння захавання, развіцця, распаўсюджвання і папулярызацыі беларускай нацыянальнай гісторыі, культуры і мовы. Пашырэнне і ўзбагачэнне адукацыйнага асяроддзя школы.

Праектныя прадукты:

праграма аб’яднання па інтарэсах “Народная спадчына” для вучняў 3-7 класаў (Зуй В.А., намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці);

 зборнік фальклорных святаў (Зуй С.З., кіраўнік аб’яднання па інтарэсах “Народная спадчына”);

праграма аздараўленчага лагера з дзённым знаходжаннем дзяцей “Нашчадкі” (Зуй В.А., намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці);

даследчыя працы: “Печ у беларускай вясковай хаце”, “Няхай не згасне полымя Юр’еўскай свячы”,     “Загадка Чортавага камня Ратынскага”,                   “Загадка курганоў урочышча Цагельня”, “Тайна сівога капца”, (Зіміч С. М., настаўнік гісторыі)

музей дапоўненай рэальнасці “Культура і быт беларусаў” (Зуй В.А., намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці);

факультатыўныя заняткі «Вытокі роднай мовы» у форме “Lap book”  (Паталей А.І., настаўнік пачатковых класаў).

5.

Прадстаўленне вопыту рэалізацыі праекта

XVI Міжнародная навуковая канферэнцыя “Моладзь у навуцы - 2.0'19”, Зіміч Сяргей Міхайлавіч, настаўнік гісторыі;

канферэнцыя педагагічных работнікаў Валожынскага

раёна “Захаванне гістарычнай памяці і выхаванне патрыётаў – найважнейшыя арыенціры адукацыйнай палітыкі Валожынскага раёна”. Музей дапоўненай рэальнасці “Культура і быт беларусаў” (жнівень 2021г., жнівень 2022г.), Паталей Алена Іванаўна, настаўнік пачатковых класаў

Сродкі масавай інфармацыі:

  ход рэалізацыі інавацыйнага праекта адлюстроўваецца на сайце ўстановы адукацыі: раздзел (Деятельность)/ падраздзел (Республиканский инновационный проект)/  https://sudniki.volozhin-edu.gov.by/

выданні:

Сяўрук Віялета Міхайлаўна, зборнік паэзіі Краіна міру” (Верш “Запавет), 2022 год;

Жаўток Наталля Геннадьеўна, Беларуская мова і літаратура, верасень, 2022  №9 “Сказ як сінтаксічная адзінка, яго асноўныя функцыі”;

Сяўрук Віялета Міхайлаўна, зборнік эсэ, прысвечаны Году гістарычнай памяці "РАДЗІМУ ЛЮБЛЮ" (“Будучыня Радзімы ў маіх руках”), 2022 год;

Зуй Яўгенія Аляксандраўна, зборнік эсэ, прысвечаны Году гістарычнай памяці "РАДЗІМУ ЛЮБЛЮ" (Святыня ў маім жыцці”), 2022 год.

6.

 

Распаўсюджванне вопыту рэалізацыі праекта

праграма аб’яднання па інтарэсах “Народная спадчына” для вучняў 3-7 класаў (Зуй В.А., намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці);

зборнік фальклорных святаў (Зуй С.З., кіраўнік аб’яднання па інтарэсах “Народная спадчына”);

праграма аздараўленчага лагера з дзённым знаходжаннем дзяцей “Нашчадкі” (Зуй В.А., намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці);

музей дапоўненай рэальнасці “Культура і быт беларусаў” (Зуй В.А., намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці);

факультатыўныя заняткі “Вытокі роднай мовы” у форме “Lap book”  (Паталей А.І., настаўнік пачатковых класаў).