Республиканский инновационный проект

Назва праекта: «Укараненне этнакультурных тэхналогій для пашырэння і ўзбагачэння адукацыйнага асяроддзя ўстановы адукацыі»

Тэрмін рэалізацыі: 2018 – 2022 гады

Кансультанты:

Пашковіч Таццяна Фадзееўна, метадыст вышэйшай кваліфікацыйнай катэгорыі ДУА «Акадэмія паслядыпломнай адукацыі»

Слесарава Іна Мікалаеўна, дацэнт кафедры сучасных методык і тэхналогій адукацыі ДУА «Акадэмія паслядыпломнай адукацыі», кандыдат педагагічных навук, дацэнт

Доўгаль Дзмітрый Аляксандравіч, старшы выкладчык кафедры беларускай і рускай мовы, намеснік дэкана факультэта пачатковай і музычнай адукацыі УА “Магілёўскі дзяржаўны ўніверсітэт імя А.А. Куляшова”

Кіраўнік праекта: Юсцік Ірына Уладзіміраўна, дырэктар

Каардынатар: Зуй Вераніка Антонаўна, намеснік дырэктара

Удзельнікі інавацыйнага праекта:

Зуй Вераніка Антонаўна, намеснік дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце;

Варанцова Анастасія Анатольеўна, настаўнік геаграфіі і біялогіі;

Залатарова Вольга Генадзьеўна, педагог-арганізатар;

Зуй Святлана Зіноўеўна, настаўнік пачатковых класаў;

Зіміч Сяргей Міхайлавіч, настаўнік гісторыі;

Паталей Алена Іванаўна, настаўнік пачатковых класаў, педагог сацыяльны;

 

66 вучняў, 1-10 класы.

Асноўная ідэя: інавацыйны праект з’яўляецца адказам на сацыякультурны выклік сучаснасці і прадугледжвае магчымасць далучэння да рашэння праблемы фарміравання беларускамоўнай асобы, якая валодае высокім узроўнем этнакультурнай кампетэнцыі, праз выкарыстанне ў адукацыйным працэсе этнакультурных тэхналогій у спалучэнні з эфектыўным педагагічным вопытам.

Удзел у праекце будзе спрыяць станаўленню навучэнца не толькі як суб'екта навучальнай дзейнасці, здольнага да пабудовы ўласнай адукацыйнай траекторыі, якая забяспечвае паспяховую самарэалізацыю на ўсіх этапах навучання, але і падрыхтаванага да захавання і перадачы духоўна-маральнай і культурнай спадчыны, усведамлення сваёй адказнасці за лёс Айчыны і свайго народа.

Інфармацыйная  карта вопыту рэалізацыі інавацыйнага праекта

Тэма інавацыйнага праекта: "Укараненне этнакультурных тэхналогій для пашырэння і ўзбагачэння адукацыйнага асяроддзя ўстановы адукацыі"

Тэрмін рэалізацыі інавацыйнага праекта: 2018 – 2022 гг.

Адрас вопыту: дзяржаўная ўстанова адукацыі "Суднікаўскі навучальна-педагагічны комплекс дзіцячы сад – сярэдняя школа"

П.І.І. па бацьку кіраўніка ўстановы адукацыі: Юсцік Ірына Уладзіміраўна

 

Характарыстыкі вопыпу

Апісанне характарыстык вопыту

1.         

Аўтар вопыту

Зуй Вераніка Антонаўна, намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці

2.       

Актуальнасць вопыту рэалізацыі праекта

 

Садзейнічаць адраджэнню нацыянальных культурных традыцый — фальклору, дэкаратыўна-прыкладнога мастацтва, народных промыслаў і рамёстваў, захаванню і развіццю роднай мовы, — стварэнню ўмоў для фарміравання і развіцця этнакультурнай кампетэнтнасці навучэнцаў, усведамлення імі сваёй самабытнасці і непаўторнасці як беларусаў, паважлівых адносін да прадстаўнікоў іншых культур.

3.         

Ідэя праекта

 

Інавацыйны праект з’яўляецца адказам на сацыякультурны выклік сучаснасці і прадугледжвае магчымасць далучэння да рашэння праблемы фарміравання беларускамоўнай асобы, якая валодае высокім узроўнем этнакультурнай кампетэнцыі, праз выкарыстанне ў адукацыйным працэсе этнакультурных тэхналогій у спалучэнні з эфектыўным педагагічным вопытам.

Удзел у праекце спрыяў станаўленню навучэнца не толькі як суб'екта навучальнай дзейнасці, здольнага да пабудовы ўласнай адукацыйнай траекторыі, якая забяспечвае паспяховую самарэалізацыю на ўсіх этапах навучання, але і падрыхтаванага да захавання і перадачы духоўна-маральнай і культурнай спадчыны, усведамлення сваёй адказнасці за лёс Айчыны і свайго народа.

4.

Вынікі рэалізацыі праекта

Сфарміраванасць у суб’ектаў адукацыйнага працэсу этнакультурнай кампетэнтнасці, якая выяўляецца ў гатоўнасці да ўмацавання культурнай і гістарычнай ідэнтычнасці беларускага народа, забеспячэння захавання, развіцця, распаўсюджвання і папулярызацыі беларускай нацыянальнай гісторыі, культуры і мовы. Пашырэнне і ўзбагачэнне адукацыйнага асяроддзя школы.

Праектныя прадукты:

праграма аб’яднання па інтарэсах “Народная спадчына” для вучняў 3-7 класаў (Зуй В.А., намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці);

 зборнік фальклорных святаў (Зуй С.З., кіраўнік аб’яднання па інтарэсах “Народная спадчына”);

праграма аздараўленчага лагера з дзённым знаходжаннем дзяцей “Нашчадкі” (Зуй В.А., намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці);

даследчыя працы: “Печ у беларускай вясковай хаце”, “Няхай не згасне полымя Юр’еўскай свячы”,     “Загадка Чортавага камня Ратынскага”,                   “Загадка курганоў урочышча Цагельня”, “Тайна сівога капца”, (Зіміч С. М., настаўнік гісторыі)

музей дапоўненай рэальнасці “Культура і быт беларусаў” (Зуй В.А., намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці);

факультатыўныя заняткі «Вытокі роднай мовы» у форме “Lap book”  (Паталей А.І., настаўнік пачатковых класаў).

5.

Прадстаўленне вопыту рэалізацыі праекта

XVI Міжнародная навуковая канферэнцыя “Моладзь у навуцы - 2.0'19”, Зіміч Сяргей Міхайлавіч, настаўнік гісторыі;

канферэнцыя педагагічных работнікаў Валожынскага

раёна “Захаванне гістарычнай памяці і выхаванне патрыётаў – найважнейшыя арыенціры адукацыйнай палітыкі Валожынскага раёна”. Музей дапоўненай рэальнасці “Культура і быт беларусаў” (жнівень 2021г., жнівень 2022г.), Паталей Алена Іванаўна, настаўнік пачатковых класаў

Сродкі масавай інфармацыі:

  ход рэалізацыі інавацыйнага праекта адлюстроўваецца на сайце ўстановы адукацыі: раздзел (Деятельность)/ падраздзел (Республиканский инновационный проект)/  https://sudniki.volozhin-edu.gov.by/

выданні:

Сяўрук Віялета Міхайлаўна, зборнік паэзіі Краіна міру” (Верш “Запавет), 2022 год;

Жаўток Наталля Геннадьеўна, Беларуская мова і літаратура, верасень, 2022  №9 “Сказ як сінтаксічная адзінка, яго асноўныя функцыі”;

Сяўрук Віялета Міхайлаўна, зборнік эсэ, прысвечаны Году гістарычнай памяці "РАДЗІМУ ЛЮБЛЮ" (“Будучыня Радзімы ў маіх руках”), 2022 год;

Зуй Яўгенія Аляксандраўна, зборнік эсэ, прысвечаны Году гістарычнай памяці "РАДЗІМУ ЛЮБЛЮ" (Святыня ў маім жыцці”), 2022 год.

6.

 

Распаўсюджванне вопыту рэалізацыі праекта

праграма аб’яднання па інтарэсах “Народная спадчына” для вучняў 3-7 класаў (Зуй В.А., намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці);

зборнік фальклорных святаў (Зуй С.З., кіраўнік аб’яднання па інтарэсах “Народная спадчына”);

праграма аздараўленчага лагера з дзённым знаходжаннем дзяцей “Нашчадкі” (Зуй В.А., намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці);

музей дапоўненай рэальнасці “Культура і быт беларусаў” (Зуй В.А., намеснік дырэктара па асноўнай дзейнасці);

факультатыўныя заняткі “Вытокі роднай мовы” у форме “Lap book”  (Паталей А.І., настаўнік пачатковых класаў).